Hebrew  |  English  |  
כתבות באנגלית ובפולנית  |  
 

 
"אשתו הראשונה של אבי, שלמה סלומון פוזנר, ושתי בנותיו ניספו בשואה. מה היו שמותיהן? מה שם נעוריה של אשתו הראשונה? האם ניתן לאתר את משפחתה?"
 
שלמה פוזנר (1899-1983) נולד בעירה יבוז'נה (Jaworzno) שבגליציה פולין, לחיים פוזנר ודינה לבית גלאס. הוא נישא בעירה ועבר לגור בעיר הגדולה קרקוב שם נולדו שתי בנותיו. בתחילת המלחמה הגיע לרוסיה ונאסר, עבד בסיביר וכששוחרר הגיע לטשקנט. שם הצטרף כמלווה ל"ילדי טהרן" והגיע לישראל. בישראל התברר לו שאשתו ובנותיו לא שרדו.
 
בדומה לניצולי שואה הוא המעיט בסיפורים. למשפחה שהקים בישראל סיפר מדי פעם על כלב לבן קטן, מגזע שפיץ, שענה לשם "שפיצר" שהיה מאד חכם. הוא סיפר ששפיצר היה מלווה את בנותיו, בכל בוקר, לתחנת האוטובוס בדרכן לבית הספר והיה ממתין לכל אחת מהן בנפרד בשעה שחזרה.
 
"לאחרונה מצאתי במזודה ישנה, בשקית חומה שהוחבאה בתוך ספר מרוט 2 תמונות משפחתיות. התמונות מצהיבות ודהויות כאלו שנספגו בזיעה ונשמרו בכיסו במשך חודשים ארוכים בדרכו הארוכה מפולין לישראל. בבית דודי, חיים פוזנר, שעלה לישראל לפני תחילת המלחמה מצאתי גלויה המשולבת בתמונה זוגית - ברכת גמר חתימה טובה שנשלחה מפולין לאחיו וגיסתו ותמונה נוספת, שתי בנותיו מחזיקות כלב לבן. שמו שפיצר. מה שמותיהן של אחיותי?"
 
 
 
תיעוד ותמונות:
 
 
 
 
 
מקור: מאגר קורבנות הדיכוי הסובייטי
 
מקור: עיתון דבר, 29 בספטמבר, 1942.
 
© 2011, Kav HaDorot. All rights reserved.
 
לייבסיטי - בניית אתרים